جاذبه های گردشگری مرکزی-اراک

جاذبه های گردشگری مرکزی-اراک

مرکزی-اراک

پنجشنبه 15 تیر 1396
3088

1. کلیسای مسروپ مقدس اراک

این کلیسا در خیابان چمران شهر اراک قرار داره. بنای این کلیسا در سال ۱۹۱۴ میلادی با بهره‌گیری از منابع مالی ارامنه اراک ساخته شده. پلان کلیسا بازیلیک مستطیل شکله و در جهت شرق به غرب واقع شده. سقف کلیسا بر روی چهار ستون که توسط قوس‌هایی به یکدیگر و به دیوارهای جانبی وصل شدن، تکیه داره. کلیسا دارای نورگیرهای متعددی در چهار جهت بناست و دو ورودی در قسمت‌های جنوبی و غربی داره . برج ناقوس خانه کلیسا در جلوی ورودی غربی واقع شده. مجموعه بناهای ساخته شده در محوطه حیاط کلیسا شامل، مدرسه ویژه ارامنه، تالار اجتماعات، منزل کشیش، منزل سرایداره .

2. غار یخچال اراک

 غرب اراک، رشته کوه راسوند (دو خواهران)، کوه شهباز یکی از زیباترین غارهای ایران

3. موزه مفاخر

این موزه از بخش های مختلفی شامل تالار امام خمینی (ره)، تالار مفاخر مذهبی و دینی، تالار مفاخر علمی و فرهنگی، تالار امیرکبیر، تالار قائم مقام فراهانی، تالار مفاخر در قید حیات، تالار سرداران شهید، مرکز اسناد و مفاخر، کارگاه مرمت و عکاسی، حمام قدیمی و خصوصی خانواده خاکباز، آب انبار و قنات، نگارخانه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری تشکیل شده

4. تالاب میقان

تالاب کویری میقان» یکی از ۱۰ تالاب مهم ایرانه و۲۵ هزار هکتار وسعتشه که در ناحیه ی کم ارتفاع، مردابی، با آب شوردر پست ترین نقطه دشت فراهان و در فرورفتگی موسوم به «چاله اراک» قرار گرفته .تالاب میقان که در گذشته به نمکزار فراهان معروف بوده در ۱۷ کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی داوود آباد و در دشت فراهان در استان مرکزی واقع شده است. این تالاب دارای بزرگترین منبع سولفات سدیم در کشور است که شرکت املاح معدنی ایران حق برداشت از معادن این تالاب را اخذ کرده است.

نظر بدهید