جاذبه های گردشگری مسکو

جاذبه های گردشگری مسکو

مسکو

دوشنبه 19 تیر 1396
3098

1. میدان سرخ

میدان سرخ که از مشهورترین میدان های جهان است، قلب شهر مسکو و نماد کشور روسیه به شمار می رود. و از معروف ترین دیدنی های مسکو به شمار میرود.

2. کلیسای واسیلی بلاژنوا

نام دیگر این کلیسا، واسیلی بلاژنوا یا سن باسیل می باشد. این کلیسا سمبل شهر است و در نزدیکی میدان سرخمسکو واقع شده است.این کلیسا با نمای شبیه به ساختمانهای قصه، در میدان سرخ قرار گرفته است که به عنوان نماد مسکو و کشور روسیه شناخته می شود. کلیسای واسیلی بلاژنوا به دستور ایوان مخوف در قرن 16 بنا شده است. این ساختمان شامل 9 کلیسا است که برروی پایه بلندی بنام کلیسای پاکروفسکی ساخته شده است. دلیل ساخت این کلیسا به خاطر یادبود پیروزی روس ها بر تاتارها عنوان شده است.

3. پارک ودنخا مسکو

یکی از بزرگترین مکان های فرهنگی روسیه در مسکو پارکی است که به ودنخا مشهور است. این نمایشگاه و پارک زیبا و بزرگ در شمال شرقی مسکو و در نزدیکی ایستگاه مترو به همین نام است.پارک ودنخا ، یکی از بهترین دیدنی های مسکو، دارای ساختمان ها، مجسمه ها و دیگر بناهای معماری بسیار زیبا می باشد. محوطه نمایشگاه آن قدر بزرگ است که تماشای تمام بخش ها در یک روز میسر نیست. دریاچه مصنوعی، میدان ویژه نمایش و مسابقه حیوانات اهلی، چند شهر بازی، گلخانه و … از دیگر دیدنی های این محل است. 

4. قلعه پتر مسکو

این کاخ نمایی شبیه قلعه دارد و به همین خاطر به نام قلعه پتر نام گرفته است. در بین دیوارها برجک های چند طبقه قرار دارد، انتهای برج ها دندانه دار می باشد و در کل مجموعه به شکل خیالی تبدیل کرده است. گنبد این کاخ مانند یک جام بزرگ آرایش شده، وارونه نمایان می باشد. 

5. آسمان نمای مسکو

برخی از شهر ها دارای مکانی به نام آسمان نما و یا افلاک نما هستند. جالب است بدانید که بزرگترین افلاک نمای دنیا در مسکو قرار دارد که البته طی دو سال در سال های ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۹ ساخته شده است و به همین دلیل از نظر قدمت نیز قدیمی ترین آسمان نمای دنیا نام گرفته است.این مکان گردشگری در تمام روزها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای توریست هاست. علاقمندان به علم نجوم به وفور در این جا دیده می شوند اما فراموش نکنید در اغلب اوقات در روز های سه شنبه این مکان برای پذیرش توریست ها، محدودیت دارد.

 

 

 

نظر بدهید