جاذبه های گردشگری استان قزوین

جاذبه های گردشگری استان قزوین

قزوین

پنجشنبه 22 تیر 1396
3264

1. کاخ چهل ستون

عمارت چهل ستون قزوین، معروف به عمارت کلاه فرنگی بنایی در شهر قزوین است. این بنا که تنها کوشک باقی‌مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی دوران شاه تهماسب است، در مرکز شهر قزوین و در میدان آزادی (سبزه میدان ) قرار دارد و در دوره صفویه و زمانی که قزوین پایتخت بود به کلاه فرنگی مشهور بود.این کاخ از آن رو که قزوین از مراکز مهم خوشنویسی ایران بوده، به موزه خوشنویسی تبدیل شده است.

2. حمام و موزه قجر قزوین

حمام قَجَر یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌های شهر قزوین است که در خیابان عبید زاکانی این شهر واقع شده است. این بنا به دستور شاه عباس صفوی در سال 1057 هجری قمری توسط امیر گونه‌ خان قاجار قزوینی؛ از سرداران شاه عباس ساخته شد و به همین دلیل در ابتدا با نام «حمام شاهی» خوانده می‌شد. مساحت حمام قجر در حدود ۱۰۴۵ متر مربع است و از دو قسمت جداگانه زنانه و مردانه و سه بخش اصلی سربینه، میاندر و گرمخانه تشکیل شده است. درب اصلی حمام رو به جنوب باز می شود و با راه پله مارپیچی به سربینه منتهی می شود. سربینه بزرگ گرمابه که حوض زیبایی در وسط آن قرار دارد.

3. آب انبار سردار بزرگ قزوین

  آب انبار سردار بزرگ شهر قزوین ، بزرگترین آب انبار تك گنبد ی ایران است و در خیابان راه آهن این شهر قرار دارد. بانیان این بنا " محمد حسن خان و محمد حسین خان سردار " از امرای فتحعلی شاه قاجار بودند. این آب انبار دارای سردری رفیع با قوس جناغی است . راه شیر آب انبار ، پنجاه پله سنگی دارد و برای دسترسی به آب باید دوازده و نیم متر پایین رفت. 

4. آبشار ایل چوپان

این آبشار زیبا و گمنام در نزدیکی روستای ایل چوپان در ۶۲ کیلومتری شمال غرب شهرستان قزوین واقع شده و جلوه بسیار جالبی داره. روستای ایل چوپان یکی از مناطق بسیار زیبا و ناشناخته استان قزوینه که مسیر دسترسی به آن از ضلع غربی جاده قزوین به رشت جدا شده و با گذشتن از روستاهای اسطلک، شاهخانی و زه آباد، به این منطقه دیدنی خواهید رسید.

 

 

نظر بدهید