خوشمزه ترین غذاهای ایتالیا

خوشمزه ترین غذاهای ایتالیا

ایتالیا

یکشنبه 8 مرداد 1396
3423

1. اوسوبکو آلا میلان (میلان)

دلچسب و خوشمزه ترین غذای میلان اوسوبوکو می باشد.این غذا از گوشت ساق گوساله ، آبگوشت و سبزیجات تهیه   می شود.این غذا گجه فرنگی ندارد اما در عوضدر آن گرمولاتا، چاشنی تازه از لیمو ، سیر و جعفری به کار رفته است.اما اوسبوکو یکی از گران ترین غذاهای گوشتی در میلان به شمار می رود.

2. زیتی

نوعی پاستای لوله‌ای توخالی است که بافت نرمی دارد و به آن candele (شمع) هم می‌گویند . زیتی به شکل لوله‌های درازی است که برای پختن آن را به چهار قسمت تقسیم می‌کنند . سسی که با زیتی خورده می‌شود معمولا شامل گوجه‌فرنگی ، پنیر ، گوشت ، سوسیس ، قارچ ، فلفل ، و پیاز است .

3. چو پینو

یک سوپ ایتالیایی است که ترکیبی از میگو و ماهی و خرچنگ و گوجه فرنگی و سیر و روغن زیتون می باشد .

4. کاپونتا (سیسیل)

دست پخت سیسیلیان ها عجیب مخلوطی از یونانیان، عربها، و اسپانیایی ها تاثیر گرفته است، اما اگر قرار است فقط یک غذا در آنجا بخورید، بهتر است که کاپونتا باشد، چون این جزیره به غذاهای بادمجانی معروف است. ستاره اصلی این سالاد گرم بادمجان است، اما وقتی با سس شیرین و ترش آن را درست می کنند بسیار فراموش نشدنی می شود. این غذا معمولا از پیاز، کرفس، و هر نوع سبزیجاتی که مردم در آشپزخانه خود دارند درست می شود. هیچ نوع دستور مشخصی برای این غذا نیست و هر کسی نسخه ی خودش را دارد.

5. پانزانلا (توسکانی)

یک جزء اصلی از غذاهای اهل توسکانی، پانزانلا است که یک سالاد سالم و خوشمزه است که از نان و گوجه فرنگی تشکیل شده و معمولا در مرکز ایتالیا در ایام گرم تابستان بیشتر مصرف می شود.

 

نظر بدهید