معروف ترین غذاهای اندونزی

معروف ترین غذاهای اندونزی

اندونزی

سه شنبه 10 مرداد 1396
4164

1. ببک و آیام بتوتو

بتوتو یکی از غذاهای پرطرفدار بالی است. این غذا در واقع یک مرغ یا اردک کامل است که با ادویه جات سنتی پر شده، در برگ های موز و در پوست تنه ی درخت موز پیچیده شده و در نهایت زیر آتش زغال دفن شده و طی 6-7 ساعت فرایند پخت آن کامل می شود. نتیجه گوشتی خوشمزه و آبدار است که به راحتی از استخوان جدا می گردد.

2. تاهو و تمپه

این غذا یکی از متنوع ترین آیتم های غذایی در بالی است. تاهو (توفو) و تمپه به شکل های مختلفی آماده می شوند؛ برخی اوقات میان وعده های خوشمزه هستند، گاهی غذای اصلی هستند و گاهی نیز در کنار غذا سرو می شوند. این دلمه های سویا با مواد مختلف پر شده و سرخ می شوند. بیشتر غذاهای اندونزیایی، مخصوصا آنهایی که بخش اصلی غذا برنج است، شامل کراکرهای تمپه می شوند.

3. لاوار

لاوار یک غذای مخلوط سنتی است که از گوشت های قطعه قطعه شده، سبزیجات، نارگیل رنده شده و ادویه های مختلف تهیه شده است. لاوار معمولا به محض تهیه شدن باید سرو شود و نمی توان آن را برای مدت طولانی نگهداری نمود. دو مدل لاوار وجود دارد: سفید و قرمز. نوع سفید معمولا بدون گوشت است.

4. ناسی گورنگ

ناسی گورنگ برنج سرخ شده ی اندونزیایی و یکی از مهم ترین غذاهای ملی این کشور می باشد. ناسی گورنگ برنجی است که از قبل بخارپز شده و با ترکیبی از گوشت و سبزیجات اعم از تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ، میگو، ماهی کولی، گوشت بره، خرچنگ، نخود سبز، پیاز، موسیر سرخ می شود و در نهایت سس سویای شیرین یا کچاپ و سس فلفل تند به آن اضافه می گردد. هنگام سرو نهایی نیز برش های سیب زمینی یا خیار، کراکر ماهی یا میگو و ترشی مخلوط در ظرف قرار می گیرد.

 

 

نظر بدهید