بهترین خوراک کشورهای دنیا

بهترین خوراک کشورهای دنیا

بهترین خوراک ها

چهارشنبه 11 مرداد 1396
3563

1. اتریش : Wiener Schnitze

کتلت گوشت گوساله یکی از نمادهای اتریش است. Wiener Schnitzel ورقه‌ای نازک از گوشت گوساله است که سرخ می‌شود. این غذا معمولا با لیمو و جعفری سرو می‌شود و در کنار بشقاب سیب‌زمینی و برنج قرار می‌گیرد.

2. مصر: Molokhia

Molokhia با گشنیز و سیر پخته می‌شود و با گوشت خرگوش یا مرغ سرو می‌شود. البته بعضی اوقات این غذا را با ماهی یا بره میل می‌کنند.

3. قزاقستان: Beshbarmak

Beshbarmak در واقع به معنی پنج انگشت است و ظاهرا نام این غذا به این دلیل انتخاب شده که افراد آن را با یک دست میل می‌کنند. گوشت (گوسفند، بره یا گاو) آب‌پز شده است که قبل از مخلوط شدن با سس پیاز،‌با رشته‌فرنگی در آب می‌پزد. در بشقاب‌های گرد و بزرگ گذاشته می‌شوند که آب‌گوشت آن هم در کاسه‌ای کوچک کنار آن سرو می‌شود.

4. کانادا: Poutine

Poutine در اصل غذای معروف شهر کبک در کانادا است، غذایی خوشمزه با کالری بالا که بدن شما را از داخل گرم می‌کند. سیب‌زمینی‌های سرخ شده با سس قهوه‌ای و پنیر آغشته شده‌اند.

5. کاستاریکا: Tamales 

هر کسی که در ماه دسامبر به کاستاریکا سفر می‌کند می‌تواند انواع و اقسام Tamales را امتحان کند، این غذا معمولا در ایام سال نوی میلادی سرو می‌شود. مواد داخل Tamales تنوع زیادی دارد، می‌توان آن را با برنج، گوشت خوک، تخم‌مرغ، کشمش، زیتون، هویج یا فلفل پر کرد. این مواد را در برگ platano (موز سبز) می‌پیچند و در اجاق‌های چوبی می‌پزند.

 

نظر بدهید