جاذبه های گردشگری مونیخ

جاذبه های گردشگری مونیخ

مونیخ

دوشنبه 16 مرداد 1396
3460

1. کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر که به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای محلی مونیخ شناخته می‌شود در سال 1386 به سبک گوتیک ساخته شده است. در سال 1636 با اضافه کردن سه محراب و جایگزین کردن گنبدی فانوسی به جای مناره‌های مخروطی برج، تغییراتی در این کلیسا داده شد. قسمت‌های جالب توجه داخل ساختمان شامل حوضچه‌ی غسل تعمید که توسط هانس کرومپر ساخته شد، آثار تاریخی‌ای که اراسموس گراسر از مرمر سرخ ساخت، محرابی که در قرن پانزدهم ساخته شده و مجسمه‌هایی از مسیح مصلوب می‌شود. در نهایت، می‌توانید از برج 299 پله‌ای (که به خاطر هشت صفحه‌ی ساعتش که با هشت زنگ هماهنگ شده است، معروف است) که ارتفاعش به 91 متر می‌رسد و چشم‌اندازی سراسر از شهر را به شما هدیه می‌دهد، دیدن کنید.

2. تئاتر ملی مونیخ و اپرای ایالتی بایرن

 تئاتر ملی، به‌عنوان یکی از خانه‌های پیشروی اپرا در جهان و جایگاه اپرای ایالتی بایرن در نظر گرفته می‌شود که توسط شاه ماکسیمیلیان اول در سال 1818 و در سبک نئوکلاسیک راه اندازی شد. این بنا علی رغم آسیب‌های فراوانی که در طول جنگ جهانی اول دید، در سال 1963 بسیار ماهرانه و دقیق بازسازی شد. آپولو (خدای موسیقی و شعر) و موزها (الهه‌های موسیقی) روی سردر ایوان هستند، در حالی که بر سردر بلند و اصلی ساختمان، موزاییک شیشه‌های رنگی یک پگاسوس (Pegasus) را به تصویر می‌کشند. امروز این مکان محل برگزاری جشنواره‌ی اپرای مونیخ است که همه ساله تابستان‌ها اجرا می‌شود.

3. کرسی سلطنتی باشکوه مونیخ 

کرسی سلطنتی مونیخ که برای قرن‌ها مقر دوک‌ها، شاهزاده‌ها و پادشاهان بایرن بوده، بدون شک یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین کاخ‌های اروپا است. این مجموعه‌ی وسیع که در میان هفت دادگاه بزرگ قرار گرفته، شامل سه بخش اصلی است: 1) ساختمان تاج گذاری کونیگزباو (Königsbau) که روبروی کاخ مکس یوزف قرار دارد؛ 2) کرسی سلطنتی قدیمی که روبروی خیابان رزیدنتس قرار دارد؛ 3) ساختمان فستزال (Festsaalbau) که مشرف است به حیاط هوف گارتن (Hofgarten). اولین بخش این مجموعه عظیم، یعنی آنتی کواریوم با شکوه، در 1579 ساخته شده و اکنون بخشی از موزه‌ی رزیدنتس است. امروزه رزیدنتس منزلگاه تعدادی از بناهای تاریخی و موزه‌ها از جمله موزه‌ی رزیدنتس، وزارت خزانه‌داری، کلیسای دادگاه قدیسان (Allerheiligen-Hofkirche) و تئاتر کوویلیه (Cuvilliés) است.

4. کلیسای آزام 

کلیسای زیبا و عجیب و غریب «Asam» که وقف سنت جان نپوموک شده بود، در سال 1746 تکمیل شد. این کلیسا با مجسمه‌های گچی، نقاشی‌های دیواری و نقاشی‌های رنگ روغن تزئین شده است. اگرچه نمای بیرونی آن، به خصوص در ورودی بزرگ و ستون‌های عظیم کنارش و تندیس در حال مناجات سنت جان که بر سردر آن خودنمایی می‌کند، به اندازه‌ی کافی زیبا و جالب توجه‌اند، اما داخل این بناست که دل‌ ربایی می‌کند. بخش قابل توجه دیگر، پنجره‌ی مشبک فرفورژه‌ی آهنینی است که از سال 1776 میان مجسمه‌های گچی قدیسان و شبستان و گالری‌ها حائل شده است. قابل توجه‌ترین ویژگی داخلی، محراب بلندی است که توسط چهار ستون پیچ خورده احاطه شده و روی آن یک آرامگاه شیشه‌ای حاوی یک تندیس مومی از قدیس کلیسا قرار دارد.

5. باغ انگلیسی

باغ انگلیسی مونیخ، نه تنها بزرگ‌ترین بلکه یکی از زیباترین پارک‌های آلمان است . گیاهان و درختانی که به طور طبیعی مرتب کنار هم قرار گرفته‌اند، مناظری متنوع را ساخته‌اند که ترکیبشان با رودهای پیچ در پیچ و دریاچه مصنوعی، یک چشم انداز طبیعی فوق‌العاده را ایجاد می‌کند. این باغ در سال 1785 به‌عنوان یک باغ نظامی طراحی شد و از آن پس مردم محلی و بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن مسیر 36 کیلومتری و جاده‌ی 13 کیلومتری اسب سواری‌اش به آنجا می‌روند. این محل همچنین مکانی دلپذیر برای گرفتن حمام آفتاب و پیک نیک است. این پارک دارای یک شبکه‌ی رودخانه‌ی نه کیلومتری است که در بعضی قسمت‌هایش حتی می‌توانید موج سواری کنید.

 

نظر بدهید