جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

قشم

شنبه 4 شهریور 1396
2579

1. جزیره ناز

اگر از جزیره منحصربفرد ناز دیدن کنید، می توانید درست در میان آب های نیلگون خلیج فارس بدون هیچ نگرانی بایستید و نظارگره زیبایی های شگفت انگیز آن باشید !این جزیره را به این علت ناز می نامند که آب درمیان جزایر ناز و جزیره قشم به جزر پایدار می رسد و در این هنگام بین ناز و قشم خشکی به وجود می آید اما6 ساعت بعد زمانی که آب به مد کامل می رسد مسیر کاملا با آب پوشانده می شود و تنها راه ورود به جزیره استفاده از شناور است به همین علت به خاطر قهرو نازی که این آبها باجزیره قشم دارند این جزایر را ناز نامیده اند.این جزیره که در سواحل جنوبی قشم واقع شده است با صدف ها و ماهیان رنگارنگ، ساحلی ماسه ای و پهناور، غروبی خیره کننده و چشم اندازی بی همتا از خلیج فارس میزبان شما می باشد.

2. ژئوپارک قشم

هر طرف قشم را که نگاه کنید، چیزی وجود دارد که درگیرتان کند، حال می‌خواهد آب باشد یا کوه‌ها و صخره‌هایی که به شکل‌های مختلف درآمده‌اند، اما تمرکزهمه اینها در بخش غربی جزیره بیشتر است، جایی که به آن ژئوپارک می‌گویند. در این بخش از جزیره علاوه بر گونه‌های گیاهی و جانوری، پرندگانی مثل فلامینگو، پرستو، شهد خور، بلبل خرما و هزاران پرنده دیگر با اسم‌های عجیب و غریب هم وجود دارند. هراز چندی هم ممکن است آهو یا غزالی از لابه لای بیشه‌ها بیرون  بیاید و شما را دنبال خودش بکشاند. وجود تخت سنگ‌هایی که بر اثر سایش به شکل‌های مختلفی مثل لاک‌پشت، سگ، مارمولک، اسب آبی و یا حتی چهره آدم درآمده‌اند، از جاذبه‌های دیگر این بخش  است. 

3. غار نمکی

ر جزیره قشم یک کوه نمکی وجود دارد یکی از عجایب هفتگانه خلیج فارس به‌حساب می‌آید. این کوه نمکی که نتیجه فعالیت‌های طبیعی بوده است اکنون چندین غار را در زیر خود به‌ آغوش کشیده که بزرگ‌ترین آن‌ها حدود ۶/۴ کیلومتر طول دارد.کوه نمکی در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم واقع شده و در بخش جنوب باختری این جزیره و در نزدیکی ساحل جنوبی آن قرار دارد. این کوه گنبدی شکل ارتفاعی در حدود ۲۳۷ متر دارد که بلند‌ترین بخش این جزیره به‌حساب می‌آید. در گنبد نمکی قشم پدیده‌های انحلالی سطحی و عمقی زیادی وجود دارند. گفتنی است که طولانی‌ترین غار این مجموعه با نام غار نمکدان ۳ مشهور است و با طول ۶۴۰۰ متری‌اش توانسته طولانی‌ترین غار نمکی جهان باشد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، سن نمک‌های این غار به‌دوره پیش از کامبرین مربوط می‌شود و با این اوصاف بیش از ۵۷۰ سال عمر دارند.

4. تنگه چاهکوه

تنگه ی چاهکوه که به تنگه ی عجایب معروف است، دره ای ست در 70 کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی که در بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم و در بخش میانی ژئو پارک جهانی قشم قرار دارد. این تنگه که در حقیقت از دو دره عمود برهم تشکیل‌ شده است حاصل گسل و فرسایشی ست که آب و خاک طی سالیان دراز بر بدنه آن تراشیده اند. علت نامگذاری چاهکو بدین دلیل است که بعد از هر بارندگی در کف تنگه آب جاری می شود و مردم محلی برای استفاده از این آب اقدام به حفر چاه در کف آن نمودندو به همین دلیل این تنگه چاهکو نام گرفت.چاه هائی که در تنگه چاهکوه وجود دارد به 400 سال پیش باز می گردد. این چاه ها به مانند استکانی ست که آب های باران و آبهای جاری در آن جمع می شوند.چاهکوه اما در کنار مکانی برای دسترسی به آب، در زمان پرتغالی ها مامنی بود برای مردمی که می خواستند از گزند آنان در امان بمانند.که اگر با کمی کنجکاوی تنگه را وارسی کنید، آثار آن را بصورت بناهایی در گوشه و کنار این تنگه می توانید بیابید.اگر موفق به بازدید از چاهکوه شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای تنگه رفته و از انتهایی ترین شکاف آن دیدن کنید، جایی که اختلاف دمای آن با بقیه قسمت های تنگه 10 درجه بوده و پر از لانه ای پرندگان و کندوهای زنبورهایی است که خود را از دید انسان ها پنهان کرده اند.

نظر بدهید