جاذبه های گردشگری کشور ترکیه

جاذبه های گردشگری کشور ترکیه

جاذبه های گردشگری کشور ترکیه

سه شنبه 16 خرداد 1396
2547

1. کشور ترکیه

کشور ترکیه تلفیقی از فرهنگ اروپایی و آسیایی دارند  اکثریت مردم ترکیه را نژاد ترک و کرد تشکیل می دهد و دین غالب آنها اسلام می باشد  پس این کشور مقصد بسیار خوبی برای مسلمانان محسوب می شود. آب و هوای معتدل و ساحلی و ساعات آفتابی مناسبش برای این مردمان که به دنبال تجربه هوای گرم و آفتاب هستند یک آرزو محسوب می شود. از فرهنگ شرق معماری سنتی و اسلامی، مناره های مسجد، بازار دست فروشان محلی، استفاده از فرش به عنوان نماد ایرانی و شرقی در منازل؛ همه و همه بیانگر این هست که پا به کشوری گذاشته اید که پل ارتباطی آسیا و اروپاست.

2. ساحل دریای اژه

کرانه های دریای اژه در ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این کشور می باشند. خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند، مملو است از کرانه های قدیمی که توسط باغهای زیتون، پرتگاههای سنگی و جنگلهای کاج احاطه شده اند.این دریا در چندین شهر دارای ساحل های زیبایی است اما دیدنی جالب است این کرانه ها با برخورد کردن به باغ های زیتون و درخت ها و جنگل های کاج نمایی بسیار زیبا تر تشکیل داده اند و به همین خاطر است که بیشتر به آن علاقه نشان می دهند.

3. شهر آنکارا

شهر آنکارا ترکیه بزرگترین شهر پس از استانبول و پایتخت کشور ترکیه است. این شهر با جمعیتی در حدود ۴٫۵ میلیون نفر در مرکز کشور ترکیه و همچنین در مرکز سرزمین آناتولی واقع شده است.در قسمت قدیمی‌ شهر ویرانهٔ‌ها و خرابه‌های تاریخی از فرهنگ‌های مختلفی همانند هیتی، یونانی، رمی، بیزانسی، عثمانی منعکس کننده تاریخ طولانی این شهر است.این شهر از معدود شهرهای توسعه‌ یافته‌ی دنیاست که در کنار ظاهر مدرن و امروزی‌اش، نشانه‌های سنتی دوران گذشته را هم حفظ کرده.اصلی‌ترین خیابان شهر، بلوار آتاتورک استبلوار پهن و زیبایی که از بخش قدیمی آنکارا در شمال شروع می‌شود و حدود پنج و نیم کیلومتر به سمت جنوب کشیده می‌شود. قصر زیبای اولوس را ببینید، توی بساط دست‌ فروش‌ها سرکی بکشید و یا مغازه‌های فرش و آنتیک‌‌ فروشی را تماشا کنید.

نظر بدهید