جاذبه های گردشگری کشور برزیل

جاذبه های گردشگری کشور برزیل

جاذبه های گردشگری کشور برزیل

دوشنبه 29 خرداد 1396
3533

 برزیل

رزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکا است؛ و در قاره آمریکا (شمالی و جنوبی) سومین کشور از لحاظ وسعت می‌باشد.پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است .تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از آن گرمسیری است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون بوجود آمده‌اند.برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

1.تئاتر آمازوناس

تئاتر آمازوناس، در قلب جنگل آمازون است که به آن خانه اپرا در مانائوس یا آمازون نیز گفته میشود. تئاتر آمازوناس، یکی از زیباترین سالن‌ های تئاتر جهان است.در خارج از ساختمان ، گنبدی با 36000 کاشی و سراميک با رنگ پرچم ملی برزيل پوشيده شده است.این بنا توسط ثروتمند صنعت لاستیک بنا شده است.

2.پارک آبی ونیز برزیل

این پارک در ساحل  ماریانا  در برزیل واقع شده است.شامل بزرگترین رودخانه مصنوعی برزیل می باشد که رودخانه آمازون نام دارد و همچنین این پارک  قریب به یک  میلیون فوت مربع با 10 میلیون لیتر آب را شامل می شود. میدان پری دریایی مکان دیگری در این مجتمع می باشد که دوش  بارانی را فراهم می کند.

3.کارناوال ریو

تقریبا در هر گوشه ای از برزیل ، جشن و کارناوال وجود دارد اما بزرگترین و بهترین کارناوال ، بدون شک کارناوال ریو دو ژانیرو می باشد.سالانه بیش از 500000 خارجی از کارناوال ریو که از جمله جذاب ترین رویدادهای هنری مجسوب می شود، بازدید می کنند و این رقم، بیشترین تعداد افراد خارجی شرکت کننده در یک رویداد است.اوج جشن کارنوال در ۲ هفته قبل از زمان روزه مسیحیان است.این کارناوال تجربه ای بزرگ در دگرگونی است از تشریفات مذهبی تا تفریح و سرگرمی.

4. مسیح نجات دهنده 

این مجسمه دارای ارتفاعی در حدود ۳۸ متر است که در بالای کوه “کورکووادو” شهر ریودوژانیرو واقع شده است.این مجسمه  نمادی از عشق حضرت مسیح به مردماست که در کشور پرتقال به “کریستو” مشهور است و حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است.  این مجسمه غول پیکر که جزو پنج مجسمه بزرگ جهان است، نماد بارزی از سبک معماری دکو می باشد.

نظر بدهید