جاذبه های گردشگری استان ایلام

جاذبه های گردشگری استان ایلام

استان ایلام

جمعه 16 تیر 1396
3001

1.آبشار آما

آبشار آما در نزدیکی روستای آما و پشت سد ایلام واقع شده است. زیبایی این آبشار در کنار دیواره‌های پوشیده از خزه و سرخس پرسیاوشان، صد چندان می‌شود.آب زلال اين درياچه پذيراي گردشگراني است که جهت ماهيگيري، شنا و تحقيقات علمي به اين منطقه سرازير مي شوند. در ادامه مسير به روستاي مهر و در نهايت شهر ملکشاهي خواهيد رسيد.

2. غر بره زرد

غار بره زرد در ارتفاعات سیوان کوه قرار دارد و یک حوضچه آبی، پرده‌های سنگی، صدها ستون و مجسمه استالاکتیتی و استالاگمیتی دارد.تالارها، چاه‌ها، دهلیزها و دالان‌های متعدی از لحظه ورود به غار تا عمق 350متری نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.ارتفاع بعضی از تالار‌های داخل غار به ۱۲ متر می‌رسد.

3. شهر باستانی ماداکتو

این شهر با قدمت بیش از ۱۴۰۰ سال متعلق به دوران ساسانیان است. این‌ شهر دارای برج‌های نگهبانی، خیابان، سیستم آبکشی و دفع فاضلاب بوده است که بنا به قولی در اثر یک زلزله تخریب و از بین رفته و هم‌اکنون بقایای کمی از این شهر بر جای مانده است.

4. پارک جنگلی چغاسبز

پارک جنگلی "چغاسبز" که یکی از فضاهای زیبا و دلنشین ایلامِ و شرایط طبیعی مناسبی رو جهت گذران اوقات فراغت فراهم آورده. در این جنگل انبوه انواع درختان میوه و گونه های گیاهی دیده می شه. این پارک جنگلی زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبایی همچون بوتیمار هم هست. این پارک جنگلی زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبایی همچون بوتیمار نیز می‌باشد. فضای این پارک از شرق به غرب به بزرگراه امام حسین (ع) و فرودگاه و از جنوب به دره دَزوَن کوه چاله سیه و هرقوتگه منتهی می‌شود.

 

 

 

 

 
 
نظر بدهید