جاذبه های گردشگری فنلاند

جاذبه های گردشگری فنلاند

فنلاند

دوشنبه 19 تیر 1396
3567

1. تورکو

این شهر در غنی از فرهنگ و تاریخ، پایتخت فرهنگی اروپا در در سال ۲۰۱۱  است شهری توریستی با موزه ها و یک بازار شلوغ و پرتکاپو. شهری پر از خلاق ترین ذهن های فنلاند، شما قطعا باید در فنلاند به کشف شهر تورکو بروید.

2. رووانیمی

رووانیمی (Rovaniemi) مقصد گردشگری زیبایی است که در  اواخر جنگ جهانی دوم به طور کامل تخریب شده است و به همین دلیل معماری قرن بیستم هم در طراحی ساختمان­‌هایش دیده می­‌شود. یکی از جاذبه‌های این شهر خانه بابانوئل است. گردشگران می‌­توانند از روستای بابانوئل دیدن کنند و از پستخانه آن تمبر بخرند. همچنین می­‌توانند به پارک تفریحی زیرزمینی بابانوئل بروند. خانه فرهنگ کوروندی، مرکز علوم پیلکه و شاهکار مهندسی منطقه یعنی پل یاتکان کینتیلا از دیگر جاذبه‌­های این شهر است. 

3. موزه روباز Seurasaari

این موزه می‌تواند روش و شیوه زندگی فنلاندی‌ها در گذشته را اشکار سازد. این موزه که در یکی از جزایر هلسینکی واقع شده است، 87 ساختمان کشور را در خود جای داده است. برخی از مزارع موجود بیشتر از 4 قرن قدمت دارد.

4. لیوای

مناظر بکر و دست نخورده فنلاند، آن را به مقصدی رویایی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. اقامتگاه زمستانی لیوای بدون شک بهترین مکان برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش در فضای باز است. لیوای که در فینیش لَپلَند واقع شده است، دارای مسیرهای چند کیلومتری مخصوص اِسکی و اِسنوبورد می باشد. انجام فعالیت های غیر معمول تری مثل سورتمه سواری با گوزن های شمالی، ماهیگیری در آب های یخ زده و استراحت در سونای فضای باز نیز در لیوای امکان پذیر است. زندگی شبانه در لیوای یکی از عوامل جذب فنلاندی ها به این منطقه است، بنابراین قبل از سرزدن به بارها، لانج ها و کِلاب های سِنترال لیوای، این منطقه را ترک نکنید.

5. ساوُونلینا 

ساوُونلینا شهری کوچک در قلب فینیش لِیک لَند است. این مقصد تاریخی زیبا ارزش یکبار سفر کردن را دارد. بدون شک بزرگترین جاذبه گردشگری این منطقه که در میان دریاچه سایما و جزایر متعدد آن قرار گرفته، اُولاوینلینا و یا قلعه سَنت اُولاف می باشد که در قرن پانزدهم ساخته شده است. از آنجاییکه این قلعه قرن هاست که اهمیت سیاسی یا نظامی نداشته در طول تاریخ و گذر زمان از تخریب در امان مانده و دست نخورده باقی مانده است. از دیگر مکان های دیدنی ساوُونلینا موزه ارتودوکس، موزه استانی ساوُونلینا و منطقه کِریماکی که بزرگترین کلیسای چوبی جهان را در خود جای داده است، می باشد. 

نظر بدهید