معروف ترین غذاهای نروژ

معروف ترین غذاهای نروژ

غذاهای نروژ

شنبه 14 مرداد 1396
3344

1. گوشت گوزن شمالی

سنت گله داری گوزن در نروژ به هزاران سال پیش باز می گردد و تا به امروز نیز ادامه دارد. شما می توانید گوشت گوزن را در منوی بسیاری از رستوران ها و در شکل های متنوعی مثل سوسیس، گوشت قلقلی و ... بیابید. معمولا گوشت گوزن به صورت های نمک سود، دودی، بدون چربی و غنی از نظر مواد غذایی ارائه می گردد.

2. هات داگ

نروژی ها مقادیر زیادی پولسه pølse مصرف می کنند که نوعی فست فود شبیه به هات داگ است. شما می توانید پولسه را در پمپ بنزین ها، خواروبار فروشی ها و دکه های غذای خیابانی سراسر نروژ بیابید. پولسه معمولا در نان سرو می شود اما فقط به این مدل محدود نمی گردد. پولسه را در سوپ، خورش، به عنوان یک وعده ی غذایی به همراه سیب زمینی و حتی بخشی از شام شب کریسمس (julepølse) مصرف می کنند. 

3. فیسکبولر

فیسکبولر یا همان «گلوله های ماهی» شامل ماهی با گوشت سفید رنگ مانند ماهی کاد است که با تخم مرغ، شیر و آرد مخلوط شده و به شکل گلوله در می آید. فیسکبولر غذایی رایج در نروژ است به همین دلیل بسیاری از نروژی ها کنسرو این گلوله های ماهی را همیشه در یخچال خود آماده دارند. 

4. لوته فیسک

نروژی ها علاقه ی زیادی به نگهداری طولانی مدت از ماهی هستند و این موضوع به یکی از سنت های آنان پیش از اختراع یخچال باز می گردد، زمانی که تخمیر روشی عالی برای حفظ و نگهداری از صید به شمار می رفت. لوته فیسک نیز ماهی کاد آغشته به آب قلیایی است که یکی از مواد شیمیایی قوی در فرایند نگهداری و محافظت از مواد غذایی محسوب می شود. این غذا طعمی قوی دارد و معمولا در اوقات کریسمس مصرف می شود. 

5. وافل نروژی

این قطعه ی خوشمزه قلبی شکل در تمام قسمت های نروژ از دکه های غذای روی قایق ها تا کافه ی موزه ها و ... سرو می شود. این وافل معمولا در میانه ی روز به عنوان میان وعده خورده شده و می توان روی آن مربا، پنیر قهوه ای یا حتی هر دوی آنها را قرار داد. وافل نروژی از وافل های شناخته شده ی بلژیکی کمی نازک تر است به همین دلیل لبه های آن به خوبی برشته و ترد می گردد، هرچند مواد اولیه ی هر دوی این وافل ها یکی است و از آرد، آب، تخم مرغ و شکر تشکیل شده اند. 

نظر بدهید