بهترین غذاهای صربستان

بهترین غذاهای صربستان

بهترین غذاهای صربستان

سه شنبه 21 شهریور 1396
4659

1. استیک پرشده

نام این غذا (Karadjordje’s schnitzel) توسط شاهزاده‌ای صربستانی به نام «Karadjordje» انتخاب شده و غذایی سلطنتی است! شنیتسل این غذا از گوشت گوساله است که با کجمک ادویه دار، پس از آنکه سرخ شده و حالت نان پیدا می‌کند، پیچیده می‌شود. این غذا، جزو وعده‌هایی است که حتماً باید در زمان مسافرت به بلگراد، امتحان کنید.

2. موساکای صربستانی

موساکای صربستانی (moussaka) شبیه موساکای عادی است که لایه‌های مختلف به همراه گوشت دارد. فرق نوع صربستانی آن استفاده از سیب زمینی در لایه‌ها به جای بادمجان و نوع ادویه‌ای است که در آن به کار می‌رود. سالاد فصل کنار این غذا و لیوانی نوشیدنی، طعمی عالی به آن می‌دهد.

3. وارسی

این غذا با حرارت، از چربی‌های گوشت استخراج می‌شود. وارسی (Cvarci) در میان غذاهای بالکانی، محبوبیت فراوانی دارد و با رسیدن فصل زمستان، تقریباً در تمام خانه‌ها پخته می‌شود. این غذای ترد و نمکین، قطعاً با مزاج شما سازگاری دارد.

4. سارما یا رول کلم

شاید بتوان «سارما» (Sarma) را ملکه غذاهای سنتی صربستان نامید! این غذا با گوشت چرخ کرده‌ی سرخ شده در ادویه تهیه و در برگ کلم سرو می‌شود. ریشه‌ی این غذای خوشمزه، به زمان امپراطوری «اتومان» (Ottoman) بر می‌گردد و حتی امروزه نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

نظر بدهید