دیوارهای مشهور جهان

دیوارهای مشهور جهان

دیوارهای مشهور جهان

چهارشنبه 4 مرداد 1396
2417

1. دیوار استن

دیوار استُن یک سری دیوار سنگی دفاعی واقع در جزیره پلجزاک در جنوب کرواسی می باشند. در باریکترین نقطه شبه جزیره درست قبل از پیوستن به خشکی، یک دیوار از شهرهای استُن تا مالی استُن ساخته شده است. دیواری به طول 5.5 کیلومتر این دو جامعه کوچک را به هم پیوند داد و در قرن 15 همراه با 40 برج و 5 قلعه به پایان رسید. این دیوار به معنای خط دوم دفاع از شهر دوبرونیک و دفاع از نمک گرانبها که ثروت دوبرونیک بود می باشد.این دومین دیوار طولانی در اروپا است که تنها از دیوار هادریان بین اسکاتلند و انگلستان پیشی گرفته است.

2. دیوار هادریان

دیوار هادریان توسط رومی ها برای محافظت از انگلستان مستعمره خودشان در برابر قبایل اسکاتلندی ساخته شد. این دیوار به طول 117 کیلومتر در سراسر شمال انگلستان از دریای ایرلند به دریای شمالی امتداد دارد. ساخت و ساز آن پس از سفر امپراتور روم هادریان در سال 122 میلادی آغاز شد و تا حد زیادی در طول 6 سال کامل شد. این دیوار پادگان حدود 9000 سرباز از جمله پیاده نظام و سواره نظام بود. اگرچه تنها امتدادی از این دیوار امروزه قابل مشاهده است اما هنوز هم در میان محبوب ترین جاذبه های توریستی انگلستان قرار دارد.

3. دیوارهای زیمبابوه بزرگ 

زیمبابوه بزرگ مجموعه ای از ویرانه های سنگی است که در بیش از یک منطقه بزرگ در زیمبابوه معاصر گسترش یافتند. کلمه "بزرگ" این مکان را از بسیاری از صد خرابه کوچک دیگر متمایز می کند، و نام آن به عنوان زیمبابوه در سراسر کشور شناخته شده می باشد. این شهر توسط مردم بومی بانتو ساخته شد  و ساخت و ساز آن در قرن 11 آغاز گردید وبیش از 300 سال ادامه یافت. در اوج خود ، تخمین زده می شود که زیمبابوه بزرگ بیش از 18000 جمعیت داشته است. عمارت قدرتمند آن که معمولا به عنوان محافظی بزرگ به آن اشاره شده است ، دارای دیوارهایی به ارتفاع 11 متر هستند که حدود 250 متر طول دارند و بزرگترین ساختار باستانی جنوب صحرای آفریقا می باشد.

4. دیوارهای بابل

دیوارهای بابل ، شهر ایالتی بین النهرین باستان ، یکی از عجایب اصلی ذکر شده توسط آنتیپاتر از صیدا (Sidon) بوده است. شعر او با این جمله آغاز می شود : من به دیوارهای غیر قابل تسخیر بابل همراه با ارابه هایی که ممکن است مسابقه دهند زل می زنم. یکی دیگر از نسخه های باستانی از عجایب هفتگانه شامل دروازه ایشتار * می شود که حدود 575 سال قبل از میلاد ساخته شد و بخشی از دیوار معروف بابل بود. در سال 1983 ، صدام حسین ترمیم و ساخت و ساز جدید را در بالای خرابه های قدیمی آغاز کرد. چون بازدید از عراق مخاطره آمیز می باشد ، موزه پرگامون برلین ، دروازه ایشتار و دیوارهایی که تا حدودی از مواد باستان شناسی بابل ساخته شده اند را بازسازی کرده است.

5. دیوار غربی

دیوار غربی که گاهی اوقات به عنوان یک مکان مذهبی معروف یهودیان به آن اشاره می شود در شهر قدیمی اورشلیم قرار دارد. بیش از نیمی از دیوار  شامل 17 مسیر زیر سطح خیابان می باشد و قدمت آن به پایان دوره معبد دوم باز می گردد که حدود  19 سال قبل از میلاد توسط هیرودیس بزرگ ساخته شد. لایه های باقی مانده از قرن 7 به بعد اضافه شدند. در یهودیت ، به دیوار غربی به عنوان تنها باقی مانده معبد مقدس احترام می گذارند. این دیوار تبدیل به یک مکان زیارتی برای یهودیان شده است و نزدیک ترین مکان قابل دسترس مجاز به مقدس ترین نقطه در یهودیت یعنی سنگ بنیاد که در کوه معبد نهفته است می باشد.

نظر بدهید