زیباترین آبشارهای جهان

زیباترین آبشارهای جهان

آبشارهای جهان

پنجشنبه 5 مرداد 1396
3819

1. آبشار آنجل

این آبشار که نامش را از نام کاشف خود یعنی جیمز کراوفورد انجل (James Crawford Angel) گرفته، مرتفع‌ترین آبشار جهان است. این آبشار ارتفاعی ۹۷۹ متری و ریزشگاهی ۸۰۷ متری تا رود چوران (Churun River) دارد. آبشار آنجل در ایالت بولیوار کشور ونزوئلا قرار گرفته و میراث جهانی یونسکو است. چون این آبشار در جنگل‌های انبوه قرار دارد، تا دهه‌ی ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود، ناشناخته باقی ‌مانده بود.

2. آبشاردتیفوس

این آبشار در پارک ملی Vatnajokull در کشور ایسلند قرار دارد. حوضه‌ی آبریز این آبشار، رود یوکولسا آ فیولوم است. آبشار دتیفوس قدرتمندترین آبشار قاره‌ی اروپا به شمار می‌رود. از سال ۲۰۱۲ مسیر جدیدی در این مکان احداث شده که با کمک آن می‌توانید از این آبشار بازدید کنید.

3. آبشار ایگوازو

این آبشار در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار گرفته و به خاطر مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و نفس‌گیرش شهرت دارد. با وجود اینکه ارتفاع آن فقط ۸۹ متر است اما به خاطر زیباییش به عنوان چهارمین آبشار جهان شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این آبشار، شکل نعل‌مانند صخره‌های آن است که گلوی شیطان نیز نامیده می‌شود. Alvar Nunez Cabeza de Vaca، جهانگرد اسپانیایی، آن را کشف کرده است.

4. آبشار جیم جیم

یک آبشار زیبای 150 متری در پارک ملی "کاکادو" در کشور استرالیا، آبشار بعدی در این لیست است. این آبشار که از کنار تعدادی صخره به پایین می ریزد منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد. بهترین فصل برای تماشای این آبشار در زمان فصل بارانی در استرالیا از ماه دسامبر تا مارس است. متاسفانه در طول فصل خشک جریان آب به طور کامل در این ناحیه قطع می شود.

5. آبشار مونت مورنسی 

این آبشار پس از آبشار نیاگارا زیباترین آبشار کشور کانادا است که در ایالت کبک این کشور قرار دارد. این آبشار به ارتفاع 83 متر و عرض 45 متر بر روی رودخانه مونت مورنسی قرار گرفته است و به یکی از جذابترین نقاط برای توریستها در کشور کانادا تبدیل شده است. البته بسیاری معتقدند که دسترسی توریستها به این منطقه ممکن است به این ناحیه آسیب وارد کند.

6. آبشار پلیتویک

این آبشار در مرز پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک در کشور کرواسی بین زاگرب و زادار قرار گرفته است. ۱۶ دریاچه‌ی جدا از هم در این منطقه وجود دارند که ۱۲ تای آن در سطح بالاتر و ۴ تای آن در سطحی پایین‌تر قرار هستند و از طریق آبشارها و رودهایی به هم متصل شده‌اند. منظره‌ی این دریاچه‌ها و آبشارها، یکی از زیباترین چشم اندازهایی است که ممکن است در زندگی خود ببینید. یکی دیگر از دلایلی که موجب به شهرت رسیدن این آبشارها و دریاچه‌ها شده، رنگ‌های متفاوت آنها به دلیل داشتن مواد معدنی گوناگون است.

 

نظر بدهید