جاذبه های گردشگری استان اصفهان

جاذبه های گردشگری استان اصفهان

استان اصفهان

شنبه 6 خرداد 1396
3228

1. آبشار آب ملخ

روستای آب ملخ در دامنه کوه دنا سرشار از چشمه‌سارهای گوارا و سرد و آبشارهای خروشانی است که آب خود را از ذوب شدن برف کوه دنا تامین می‌کند. آبشار آب ملخ از فراز کوهستان به طرف رودخانه ماربر سرازیر می شود و یکی از زیباترین و در عین حال خطرناکترین آبشارهای ایران است که به آبشار تخت سلیمان نیز معروف است.این آبشار به دلیل ترکیباتی که در آب آن هست و باعث از بین رفتن ملخ ها میشود به این نام معروف است.بهترین فصل برای بازدید از این آبشار فصل بهار و تابستون است چون در این فصل ها هم می توانیداز هوا و منظره لذت ببرین، هم در طول سه ساعت اقامت، طلوع و غروب خورشید رو تماشا کنید.

 2.چشمه ناز ونک

چشمه ناز ونک در شهرستان سمیرم و شهر ونک قرار دارد.این چشمه در ۶ کیلومتری جنوب غربی شهر ونک با جاده‌ای خاکی و در ۳۶ کیلو متری شهر سمیرم قرار دارد که با جلوه‌ای خاص کمر کوه ۲۰۰۰ متری را به دو نیمه مساوی تقسیم می‌کند.

 3.قنات دو طبقه مون

این قنات در اردستان قرار دارد.اردستان از شهرهای كهن و تاریخی ایران است كه در استان اصفهان قرار گرفته و وجود مسجد جامع اردستان از سده سوم هجری و قنات دوطبقه‌ای با قدمت 800 ساله این گذشته را تائید می‌كند. قناتی دوطبقه است که در هر طبقهٔ آن آبی مستقل جریان دارد به گونه‌ای که آب هیچ‌یک به دیگری نفوذ نمی‌کند.

 4.آبشار پوتک

این آبشار در ۳/۵ کیلومتری منطقه حفاظت شده دنا و در فاصله ۴ کیلومتری پاسگاه محیط بانی آب سپاه با موقعیت ویژه ومنحصر به فردی واقع شده است.ارتفاع این آبشار از سطح دریا در حدود ۲۴۲۴ متر و در منطقه ای کوهستانی واقع است. 

نظر بدهید