بهترین موزه های دنیا

بهترین موزه های دنیا

موزه

جمعه 2 تیر 1396
2817

1.موزه واتیکان

موزه واتیکان یکی از دیدنی‌های اصلی شهر واتیکان و عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های موجود در جهان است.موزه‌ واتیکان ساختمانی در داخل کشور واتیکان است که شامل چند مجموعه موزه‌ است و از بخش‌های متنوعی تشکیل شده و آثاری از تمدن‌های مختلف در بر دارد.

 2.موزه هنر دنور، آمریکا

این موزه در شهر دنور در ایالت کلرادو قرار گرفته است و به دلیل مجموعه‌های هنری متعلق به بومیان آمریکا شهرت دارد. همچنین 68 هزار اثر هنری از گوشه و کنار جهان در آن گردآوری شده است.

3.موزه لوور

موزه‌ی لوور یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا است که در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده‌است.این موزه یکی از غنی‌ترین موزه‌های دنیا به لحاظ در اختیار داشتن آثار ارزشمند هنری محسوب می‌شود. تمرکز موزهٔ لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد

4.موزه سلطنتی انتاریو

در شهر تورنتو واقع در استان انتاریو، کانادا واقع شده‌است و موزه ی وسیعی است که به فرهنگ و تاریخ طبیعی اختصاص دارد و این موزه پنجمین موزه ی بزرگ آمریکای شمالی است . در این موزه بیش از شش میلیون اثر هنری و طبیعی در چهل گالری نگهداری می شود .

 

 

 

نظر بدهید