عجیب ترین و شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی در جهان

عجیب ترین و شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی در جهان

شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی در جهان

دوشنبه 2 مرداد 1396
3587

1. صخره های موجی شکل در آفریقا
صخره های موجی شکل با رنگ های متنوع و قوس و خمیدگی های منحصربفرد که دانشمندان عمر آن ها را بالغ بر ۱۹۰ میلیون سال تخمین زده اند. این صخره های منحصربفرد بخشی از بیابان صخره ای قرمز رنگی هستند که از دره های تنگ تشکیل شده است. صخره ها از جنس ماسه سنگ هستند و در ایالت متحده آمریکا در نزدیکی مرز آریزونا و یوتا واقع شده اند و دلیل تشکیل شان هم باران های مکرر و وزش بادهاست.

2. چشم صحرا
چشم صحرا یک گنبد زمین شناسی ۴۸ کیلومتری است که از فضا هم می توان آن را مشاهده کرد. هنوز توضیح دقیقی برای آن وجود ندارد و تنها نکته این است که چشم صحرا بر اثر فرسایش سنگ و خاک به وجود می آید.

3. دریاچه صورتی در استرالیا
در قلب استرالیا دریاچه ای قرار دارد که رنگ آن کاملا صورتی است. این دریاچه صورتی این روزها به یکی از عجیب ترین نقاط زمین تبدیل شده است و دانشمندان علت رنگ آن را وجود نوع خاصی جلبک در کف دریاچه می دانند.

4. سنگ های تخم مرغی نیوزلند
این سنگ ها که در اندازه های بسیار بزرگ قرار دارند در دوره های پیشین در کف دریا بوده اند که البته به علت تغییرات شرایط زمین به شکل مرموزی خود را تا لبه کناری ساحل رسانده اند.

5. استخر سنگ زرد در پارک  ملی آمریکا
این پارک یکی از مراکز شگفت انگیز دنیاست که موارد خاص در آن زیاد دیده می شود. یکی از این موارد استخرهای آبی هستند که در رنگ های مختلف قرار دارند و دلیل اصلی آن نیز وجود جلبک ها و باکتری های متفاوت در آن است.

6. دریاچه زرد

دریاچه زرد در کشور اتیوپی توسط دو آتشفشان فعال مشخص شده و یکی از داغ ترین نقاط جهان به شمار می رود.

7. ساحل درخشان وادهو، مالدیو

ساحل درخشان جزیره Vaadhoo مالدیو ،یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعت است. ساحل رویایی وادهو در مالدیو یکی از مجموعه سواحلی است که در بسیاری از رسانه های دنیا به ان قطعه ای از بهشت را داده اند. ویژگی خاص این ساحل در شب نمایان است ، زمانی که آب این ساحل زیبا به صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب میدرخشد .در تصاویر میتوانید این زیبایی بی وصف را مشاهده کنید. گویی میلیون ها ستاره کوچک در عمق دریا غرق شده اند، اما در واقع این پدیده بدیع ، نتیجه وجود فیتوپلانکتون ها یا میکروب های دریایی شب تابی که انگار آب دریا آیینه ستاره ها بر روی زمین شده است.

 

 

نظر بدهید