شهرهای برتر برای زندگی

شهرهای برتر برای زندگی

شهرهای برتر برای زندگی

دوشنبه 13 شهریور 1396
2060

1. ملبورن ، استرالیا

ملبورن پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت ویکتوریا استرالیا و دومین شهر پرجمعیت استرالیا و اقیانوسیه است. ملبورن از ۳۱ شهرداری تشکیل شده است. در سال ۲۰۱۶ جمعیت آن ۴,۶۴۱,۶۳۶ نفر بوده است.

امتیاز کلی :  ۹۷/۵،  ثبات :۹۵  ،بهداشت و درمان: ۱۰۰، فرهنگ و محیط زیست :۹۵/۱، آموزش   ۱۰۰
 زیرساخت   ۱۰۰

2. وین ، اتریش

وین پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اتریش و یکی از ۹ ایالت آن است. وین شهر اصلی اتریش و مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور است. جمعیت آن حدود ۱/۸ میلیون نفر است و هفتمین شهر پرجمعیت در محدوده شهرهای اتحادیه اروپا است. تا اواخر قرن بیستم، وین بزرگ‌ترین شهر آلمانی زبان جهان بود و قبل از تقسیم امپراتوری اتریش-مجارستان در جنگ جهانی اول، این شهر ۲ میلیون نفر جمعیت داشت. امروزه پس از برلین، دومین شهر آلمانی ‌زبان دنیا است.

امتیاز کلی : ۹۷/۴، ثبات : ۹۵، بهداشت و درمان: ۱۰۰، فرهنگ و محیط زیست : ۹۴/۴،  آموزش  ۱۰۰،
زیرساخت   ۱۰۰

3. ونکور ، کانادا

ونکوور شهری بندری در کانادا است که در منطقه لور مینلند (Lower Mainland) بریتیش کلمبیا واقع شده است. ونکوور دارای بالاترین تراکم جمعیت در کانادا با بیش از ۵۴۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع است. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی، این شهر پس از نیویورک، سانفرانسیسکو، و مکزیکو سیتی چهارمین شهر پرجمعیت در آمریکای شمالی است. ونکوور یکی از متنوع‌ترین شهرها از نظر قومیتی و زبانی در کانادا است. ۵۲ درصد ساکنان آن زبان اولی به غیر از انگلیسی دارند. 

امتیاز کلی : ۹۷/۳، ثبات: ۹۵،  بهداشت و درمان : ۱۰۰، فرهنگ و محیط زیست :۱۰۰، آموزش : ۱۰۰
زیرساخت: ۹۲/۹

4. پرت ، سترالیا

پرت پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایالت استرالیای غربی استرالیا است. این شهر چهارمین شهر پرجمعیت استرالیا بعد از ملبورن و بریزبن است و حدود ۱/۹۴ میلیون نفر جمعیت دارد. پرت در حاشیه رودخانه سوان ساخته شده است و در سال ۱۸۲۹ توسط کاپیتان جیمز استرلینگ تاسیس شد. این شهر به سواحل شنی زیبا و سفیدش معروف است. سواحل شهر ایده آل برای شنا و موج سواری هستند. از جاذبه‌های توریستی شهر، جزیره راتنست، محل زندگی پستانداران کوچک بومی به نام کوئوکا است. یکی دیگر از جاذبه‌های معروف پرت کینگز پارک (Kings Park) است که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری در جهان است.

امتیاز کلی:  ۹۵/۹، ثبات: ۹۵،  بهداشت و درمان: ۱۰۰، فرهنگ و محیط زیست : ۸۸/۷  آموزش: ۱۰۰
 زیرساخت    ۱۰۰

نظر بدهید